Jumppaa muistiasi

LP62 Jumppaa musitiasi

Jumppaa muistiasi 

Muistikikat muistin avuksi

Monet meistä kuntoilevat säännöllisesti. Monet harrastavat joogaa tai meditointia pitääkseen huolta henkisestä terveydestään.

Englannin kielisessä maailmassa on jo vuosia lisääntynyt trendi, jossa harjoitetaan muistitekniikkaa muistin ja aivojen kunnon kohottamiseksi. Työssä menestyäkseen on tarpeellista huolehtia aivojen kunnosta. Jooga, meditaatio, muistitekniikka ja fyysisen kunnon harjoittelu vahvistavat aivojen monipuolista toimintaa.

Lähes kaikki meistä työskentelevät käsien sijasta aivoilla.

Muistista huolehtiminen arkielämässä on helppoa ja vaivatontakin, kun sen ottaa elämäntavaksi.

  Aloita lukemalla ”Kehitä muistiasi” opas.

Kehita muistiasi

Muistitekniikasta on tullut harrastuksen lisäksi urheilulaji, jossa vuosittain pidetään maailmanmestaruuskilpailuja. Kilpailuihin valmistaudutaan suurin piirtein samoin kuin muihinkin urheilulajeihin. Peruskuntoharjoittelu on aivan sama fyysisissä urheilulajeissa kuin henkisemmissäkin lajeissa. Peruskuntoharjoittelun lisäksi tulee sitten tekniikkaharjoittelu.

Muistitekniikassa itse tekniikka on suhteellisen yksinkertaista, mutta harjoittelua tarvitaan paljon, koska muistitekniikka toimii pääosin mielikuvituksen pohjalta.

Muistitekniikoissa muistetaan yksitoikkoisia luetteloita, nimiä, pelikortteja, numerosarjoja jne. Ne muistetaan aina mielikuvitustapahtumina tarinoiden sisällä.

Tutkimuksissa on havaittu, että muistitekniikan harjoittelu parantaa aivojen toimintaa laaja-alaisesti.

 

”Muistitekniikat oppaat” paketti 

MuistitekniikatYoutubea ja nettiä seuraamalla hakusanoilla, ”mnemonics”, ”memorising”, ”memory techniques”.. Havaitaan että kiinnostus muistin ja aivojen kuntoon on laaja-alaista fyysisen kunnon kohentamisesta, ravintoon, joogaan, meditointiin, musiikkiin ja ylipäätään terveelliseen elämään.

Parhaat aivojen ja muistin kehittämistä koskevat videot youtubessa keräävät miljoonayleisöjä. Muistitekniikan harjoittelun aivoja kehittävä vaikutus on nostamassa muistitekniikkaa joogan ja meditoinnin kaltaiseksi ilmiöksi.

Ryhdy sinäkin harjoittelemaan muistitekniikkaa sivustoltani. Voit aloittaa yksikertaisesti Muistipaikat oppaalla ja jatkaa sitten vähän vaativimpiin.

Salasanajärjestelmä 

Salasanajärjestelmä
Salasanat järjestelmäksi

Muistitekniikalla on myös käytännön sovelluksia salasanojen  ja arkipäivän pikku listojen muistamisessa. Varsinkin ikääntyneillä salasanojen muistaminen on hankalaa. Salasanoja tarvitaan jatkossakin eikä niitä kaikkia voida antaa ohjelmien muitettavaksi. Haittaohjelmat kaappaavat salasanasi, muuttavat ne ja sitten oletkin ulkona tiedoistasi, laitteistasi ja sovelluksistasi. Salasanat pitää olla vähintään 15-20 merkkisiä, joten niiden muistaminen ei ole yksinkertaista.

”Muistipaikat ja reitit” 

Maailman vanhin muistitekniikan menetelmä on yli 2000 vuoden takaa. Siinä muistettavia asioita asetetaan muistipaikoille. Muistipaikat taas järjestetään reiteille kotiin tai mihin tahansa muualle.

Vie muistettavat asiat reitille muistipaikkoihin

Jos haluat parantaa muistiasi pelaamalla pelejä, hanki opas

”Sovellukset muistin kehittämiseksi”.

Muistin harjoittaminen

Olen kerännyt maailman parhaiksi valittuja pelejä. Niistä sinun on helpompi valita omasi.

 
Jaa tämä kavereille